Honeymoon Travels Pvt. Ltd. - Podróż Poślubna Bollywoodzki film wyreżyserowany w 2007 roku. Tematem filmu jest miłość przedstawiona w historiach 6 par, które razem wyjeżdżają autobusem w zorganizowaną podróż poślubną z Mumbaju na Goa. Film stawia pytania o to, co przyciąga ludzi do siebie, co odpycha, jak zbliżają się, jak oddalają, zależność od oczekiwań rodziców, potrzebę oddzielenia się małżeństwa od swoich rodziców, problemy wynikające z nacisku rodziców na małżeństwo aranżowane. Stawia pytanie, czy miłość jest nakładaniem na siebie więzów, czy dawaniem sobie wolności. Ponadto pokazuje radość z bycia kochanym i kochania kogoś.
Produkcja: Farhan Akhtar, Ritesh Sidhwani
Reżyseria: Reema Kagti
Scenariusz: Reema Kagti
Muzyka: Vishal & Shekhar
Obsada: Abhay Deol, Minissha Lamba, Shabana Azmi, Boman Irani, Kay Kay Menon, Raima Sen, Amisha Patel, Karan Khanna, Sandhya Mridul, Vikram Chatwal, Ranvir Shorey, Dia Mirza, Arjun Rampal
Czas trwania: 120 min
Z Mumbaju do Goa wyrusza autobus z kilkoma parami młodożeńców.
Zara i Aspi
Zara (Minissha Lamba) i Aspi (Abhay Deol) to para Parsów z Dadar. Spotkali się jeszcze w dzieciństwie. On pośmiewisko kolegów, co rano chowający się po kątach ze strachu przed szkołą. Ona również wyszydzana i popychana przez inne dzieci. Pewnego razu spojrzeli na siebie i w swoich oczach zobaczyli podobieństwo losu i ... miłość. Od tej chwili wszystko zmieniło się. Stali się kimś innym niż myśleli, że są. Ofiary stały się silne sobą, swoim związkiem. Od 16 lat zdumiewają innych swoim dopasowaniem się. We wszystkim zgodni. Promieniujący radością bycia razem. W wodzie. W tańcu. W rozmowie.
Vicky i Pinky
Vicky z Delhi. Pinky z Pendżabu. Ona (Amisha Patel) – ulubienica ojca, za dużo mówi, za dużo marzy, cieszy się życiem, wieczna optymistka. On (Karan Khanna) – zniecierpliwiony wobec niej, drażliwy, obwinia ją o wszystko. Kryje przed nią jakąś tajemnicę.
Oscar i Nahid
Oscar Fernandez (Boman Irani). Ponad pięćdziesięcioletni katolik rodem z Goa. I Nahid (Shabana Azmi). To ich drugie małżeństwo. Noszą w sobie mrok dramatu z przeszłości. Oboje kiedyś kogoś stracili. Jej pewnego razu los zabrał sens życia. Jednego dnia w wypadku straciła męża i dwoje dzieci. On, wspólnik jej męża, uratował ja od samobójczej śmierci.Ale nie udało mu się ocalić życia cierpiącej na depresję żonie. Teraz dwoje wdowców szuka w sobie pocieszenia, szansy na nowe życie. On cytuje jej poezje Ghaliba. Ona pomaga mu wczuć się w odrzucającą ich małżeństwo jego dorosłą córkę.
Shilpa i Hitesh
Ona, Shilpa (Dia Mirza) przymuszona przez rodziców do zaaranżowanego małżeństwa, płacze wsiadając do autobusu wypełnionego młodożeńcami jadącymi w podróż poślubna na Goa. Na postojach zamyka się przed nim w łazience, nie pozwala się dotknąć. On, Hitesh (Ranvir Shorey) z Gudżaratu krzyczy na nią, rozkazuje, ma dość jej ucieczek przed nim. Ona żarliwie modli się o wyzwolenie. I wyzwolenie nadchodzi w postaci... porywającego ją na motocyklu, ukochanego Jignesha (Arjun Rampal).
Madhu i Bunty
Poznali się przez internet. Oboje zranieni przez kogoś w przeszłości. Ukrywają to przed sobą. Madhu (Sandhya Mridul) – przebojowa, szukająca bliskości, pieszczoty. Bunty (Vikram Chatwal) – nieśmiały, unikający dotyku. Czeka ich bolesna rozmowa, w której będą musieli wyjawić prawdę o sobie.
Partho i Milly
Para z Bengalu. Partho Sen (Kay Kay Menon), sztywny ponurak spełniający oczekiwania rodziców. I Milly (Raima Sen), zawsze w tradycyjnym sari. Oboje zauroczeni sobą przed ślubem, teraz dali się przekonać rodzicom, że małżeństwo to walka o władzę, to manipulowanie sobą. Potrzebują wyzwolenia od uzależnienia od rodziców, zrozumienia, kim są, od czego od siebie potrzebują.
---> Motyw podróży przez Indie, szczególnie autobusem. Również m.in. w filmach "Swades", "Dil Se", "Veer-Zaara", "Dil Hai Ki Manta Nahin", "Mr. and Mrs. Iyer".
---> Motyw spełnionej modlitwy. Bohaterka Shilpa wymodliła sobie ocalenie w postaci porywającego ją ukochanego. Podobne sceny skuteczności modlitwy i tajemniczej interwencji Boga w życie człowieka m.in. w "Chup Chup Ke", "Coś się dzieje", "Gdyby jutra nie było", "English Babu Desi Mem", "Guddu", "Aitraaz", "Żona dla zuchwałych" i in.
---> Motyw homoseksualizmu także w "My Brother... Nikhil", a w żartobliwej formie odniesienia w "Gdyby jutra nie było", czy "Masti".
---> Inne filmy, których akcja rozgrywa się między innymi na Goa to "Akele Hum Akele Tum", "Bride and Prejudice", "Dhoom", "Dil Chahta Hai", "Josh", "Kabhi Haan Kabhi Naa", "My Brother... Nikhil", "Musafir", "Shabd", "King Uncle", "Mujhse Shaadi Karogi".
---> Motyw mangalsutry – naszyjnika symbolizującego więź małżeńską (jak w naszej kulturze obrączki). Jedna z bohaterek (Madhu) rozczarowana małżeństwem, w poczuciu zdrady i opuszczenia zerwawszy go wyrzuca w morze. Inna (Milly) broni go przed chuliganami z narażeniem życia. Inne filmy, w których pokazane jest znaczenie mangalsutry to m.in. "Hum Dil De Chuke Sanam", "Baazigar", "Provoked", "Taal", "Tumko Na Bhool Paayenge", "Hulchul" czy "Dum".
---> Motyw próby samobójczej i dokonanego samobójstwa wprowadzony w historii Oscara i Nahid pojawia się m.in. też w "Madhoshi", "Anjaam", "Woh Lamhe", "Darr", "Zindaggi Rocks", "Aitraaz", "Gangster" czy "Hamesha".
---> Motyw ingerencji sił z Kosmosu, które dają bohaterom nadzwyczajną moc występuje też m.in. w "Koi... Mil Gaya", czy "Krrish".
---> Motyw wciąż jeszcze dyskusyjnego w Indiach zamążpójścia wdowy pojawia się też m.in. w "Deewana", "Water", "Baabul" i in.
---> Motyw rozwodu obecny jest też w "Zeher", "Barsaat", "Akele Hum Akele Tum", "Hum Tumhare Hain Sanam", "Chalte Chalte", czy "Ek Rishtaa: The Bond of Love". W wymienionych filmach pokazano tragedię takiego wyboru, której należy za wszelką cenę uniknąć, w omawianym filmie rozwód jest omawiany w kategoriach prawa małżonków do niego.
---> Ten film w porównaniu z większością bollywoodzkich filmów broniących tradycyjnych wartości chroniących rodzinę jest obroną nowoczesnej idei wolności – symboliczne zrzucenie sari przez bohaterkę, prawo do porzucenia małżonka, prawo do homoseksualizmu, odwrócenie ról (kobieta broniąca w walce fizycznej mężczyzny), motyw narkotyku dającego wyzwolenie, odchodzenie od modelu rodziny wielopokoleniowej zamieszkującej razem z uznanym autorytetem ojca jako głowy domu w kierunku rodziny jednopokoleniowej, rezygnacja z dominującej roli mężczyzny w małżeństwie (kobieta idzie pierwsza przed mężem podczas ślubnej ceremonii okrążania świętego ognia), krytyka decydującej roli starszych w tym też zaaranżowanego małżeństwa. Warto zwrócić uwagę, że film ten wyreżyserowała kobieta – Reema Kagti.
Muzykę do filmu skomponował duet Vishal & Shekhar.
Muzyka z filmu
Tytuł
Śpiewają
Czas trwania
Na ekranie przedstawiają
Sajnaji
Sunidhi Chauhan, Shekhar Ravjiani
03:42
Abhay Deol, Minissha Lamba, Shabana Azmi, Boman Irani, Kay Kay Menon, Raima Sen, Amisha Patel, Karan Khanna, Sandhya Mridul, Vikram Chatwal & Ranvir Shorey
Jaane Hai Woh Kahan
Shreya Ghoshal, Shaan
03:56
Amisha Patel & Karan Khanna
Albela
Vishal Dadlani, Shankar Mahadevan
03:44
Abhay Deol, Minissha Lamba, Shabana Azmi, Boman Irani, Kay Kay Menon, Raima Sen, Amisha Patel, Karan Khanna, Sandhya Mridul, Vikram Chatwal, Ranvir Shorey & Dia Mirza
Halke Halke Rang Chhalkein
Neeraj Shridhar
05:16
Abhay Deol, Minissha Lamba, Shabana Azmi, Boman Irani, Kay Kay Menon, Raima Sen, Amisha Patel, Karan Khanna, Sandhya Mridul, Vikram Chatwal, Ranvir Shorey & Dia Mirza
Pyaar Ki Kahani
Sunidhi Chauhan, Gayatri Ganjawala
05:28
Abhay Deol & Minissha Lamba
Haath Dhore Niye Chalo
(utwór instrumentalny)
04:11
Halke Halke - Remix
Neeraj Shridhar
04:01
John Abraham miał w oryginale zagrać rolę Jignesha lecz kolidowało to ze zdjęciami do filmu "Baabul", które zostały przesunięte ze względu na kłopoty zdrowotne Amitabha Bachchana. Rolę Jignesha otrzymał Arjun Rampal.
Diya Mirza zastąpiła w filmie Shilpę Shetty, która zrezygnowała z gry po tym jak swoją rolę odrzucił John Abraham.
Debiutująca reżyserka Reema Kagti prosiła swojego mistrza w reżyserii Farhan Akhtar o zagranie roli Aspi (Supermana), ale ten był zajęty reżyserowaniem "Don – The Chase Begins Again" (z Shah Rukh Khanem). Rolę zagrał kuzyn Sunny Deola i Bobby Deola Abhay Deol ("Ahista Ahista").
Oprócz reżyserki tego filmu Reema Kagti inne twórczynie indyjskiego kina to m.in. Mira Nair ("Salaam Bombay!", "The Namasake", "Kama Sutra – A Tale Of Love", "Monsunowe wesele"), Deepa Mehta ("Water", "Fire", "Earth"), Apurna Sen ("Mr. and Mrs. Iyer"), Tanuja Chandra ("Dushman", "Zindaggi Rocks") czy Pooja Bhatt ("Paap") i inne.
Nominacje
* do Nagrody Filmfare za Najlepszy Playback Kobiecy ("Sajanaji Vari Vari") - Sunidhi Chauhan
Zdjęcia
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
WeronikaMisiak 16/01/2013 16:29 Proszę mi wybaczyć zawalanie terminów, jeśli chodzi o uaktualnianie strony, ale jestem w trakcie sesji Od lutego wszystko będzie działało jak trzeba! Przepraszam i pozdrawiam! Admin: W. Misiak
WeronikaMisiak 02/05/2012 10:52 Uprzejmie informuję, że newsy na stronie będą pojawiały się z niemałym poślizgiem, jako że matura niestety na mnie nie poczeka Życzcie mi powodzenia! Pozdrawiam!
Administrator: Weronika Misiak
WeronikaMisiak 26/04/2012 23:25 Zachęcam również odwiedzających do zostawiania po sobie śladów w księdze gości, która widoczna jest nad zakładką: 'Filmy Indyjskie!' Mam nadzieję, że strona dostarcza wam wielu wrażeń!
WeronikaMisiak 26/04/2012 23:22 Wszystkie artykuły i podstrony będą działały od 1 czerwca 2012 roku Pozdrawiam i życzę miłej zabawy na stronie www.bollywoodswiatmarzen. dbv.pl !
Administrator: Weronika Misiak